آموزش کار با ابزارهای استخوان بندی در موهو (۱)
آنچه خواهید خواند:
در موهو (Moho)، ابزارهای استخوان بندی (Bone Rigging) برای ایجاد ساختار استخوانی و انعطاف پذیری در شخصیتها و اشیاء در انیمیشنهایتان استفاده میشود. با استفاده از این ابزارها، میتوانید شخصیتها را به صورت سهبعدی حرکت داده و آنها را به شکلی زنده و واقعی نمایش دهید. در این آموزش رایگان موهو، به شما آموزش میدهم که چگونه با ابزارهای استخوان بندی در موهو کار کنید:
- اضافه کردن استخوان (Bone):
- در پنجره لایهها، روی دکمه “افزودن لایه” کلیک کنید و سپس “استخوان” را انتخاب کنید.
- با ایجاد لایه استخوان، یک استخوان خالص بدون انعطافپذیری ایجاد میشود که برای ایجاد ساختار استخوانی شخصیت استفاده میشود.
- ایجاد ارتباط استخوانها:
- برای ایجاد ارتباط بین استخوانها، ابتدا یک استخوان را انتخاب کنید و سپس روی استخوان دیگر کلیک کنید تا آن را به استخوان انتخاب شده متصل کنید.
- با ایجاد ارتباط استخوانها، میتوانید ساختار سلسلهمراتبی از استخوانها بسازید که به شخصیت انعطاف پذیری میدهد.
پکیج پیشنهادی: آموزش انیمیشن سازی با افتر افکت
- تنظیم پارامترهای استخوان:
- با انتخاب یک استخوان، میتوانید پارامترهای مربوط به آن را در پنجره مشخصات تغییر دهید. این پارامترها شامل طول، ضخامت، زاویه، تحریک حرکت و سایر ویژگیها است.
- با تنظیم پارامترهای استخوان، میتوانید شکل و انعطافپذیری استخوان را تغییر داده و حرکات صحیح و واقعی را برای شخصیت تولید کنید.
- افزودن نقاط کنترلی (Control Points):
- برای انجام حرکات و کنترل استخوانها، میتوانید نقاط کنترلی را به استخوانها اضافه کنید.
- با انتخاب یک استخوان، روی دکمه “افزودن نقطه کنترلی” در نوار ابزار کلیک کنید و سپس نقطه کنترلی را روی استخوان اضافه کنید.
- با اضافه کردن نقاط کنترلی، میتوانید استخوان را بهبود دهید و حرکات دقیق تر و انعطاف پذیرتری را برای شخصیت ایجاد کنید.
این توضیحات ابتدایی راجع به کار با ابزارهای استخوان بندی در موهو بود. با استفاده از این ابزارها، شما میتوانید ساختار استخوانی شخصیتها را ایجاد و تنظیم کنید و آنها را به شکلی انعطاف پذیر و واقعی به حرکت درآورید. با تجربه و تمرین بیشتر، میتوانید حرکات پیچیدهتری را برای شخصیتها و اشیاء خود ایجاد کنید و به انیمیشنهایتان زندگی ببخشید.
پکیج پیشنهادی: ساخت انیمیشن با آموزش موهو از صفر تا صد