آموزش ساخت ترانزیشن حرکتی در پریمیر ✔️(ویدئویی)

امتیاز 3.00 ( 2 رای )

آموزش ساخت ترانزیشن حرکتی در پریمیر

در قسمت اول میخواهیم تکنیک ساخت ترانزیشن در پریمیر رو که ساده ولی در عین حال کاربردی و جذاب رو به شما آموزش بدیم که نیاز به پلاگین و افزونه ی خاصی ندارد. این تکنیک در بسیاری از ویدئو ها از جمله موزیک ویدئوی بابک جهانبخش دیده می شود. اگر به تکه ای از این ویدئو که در پایین قرار داده شده است، دقت کنید می بینید که پارچه ی رنگی از گوشه ی تصویر حرکت می کند و به از گوشه ی دیگر تصویر خارج می شود. اما نکته اینجاست که همزمان با حرکت پارچه سکانس بعدی وارد می شود. به طوری که هرچی پارچه جلوتر می رود تصویر بعدی بیشتر نمایان می شود.

حتما ببینید: آموزش صفر تا صد پریمیر رایگان

برای ساخت ترانزیشن حرکتی در پریمیر، می‌توانید از اصول و نکات زیر استفاده کنید:

  1. برنامه‌ریزی و بررسی: قبل از شروع ساخت ترانزیشن حرکتی، مراحل حرکتی مورد نظر خود را برنامه‌ریزی کنید و طرحی از ترانزیشن را روی کاغذ یا به طور ذهنی ایجاد کنید. این شامل جهت، سرعت، مدت زمان و ترکیب حرکات است.
  2. استفاده از keyframes: در پریمیر، از keyframes برای تعیین موقعیت و ویژگی‌های مختلف در طول زمان استفاده می‌شود. برای ساخت ترانزیشن حرکتی، می‌توانید keyframes را برای ویژگی‌هایی مانند موقعیت، مقیاس، چرخش و غیره قرار دهید.
  3. استفاده از ابزار Motion: در پنل ائکت Controls، قسمت Motion را مشاهده خواهید کرد. این ابزار شامل ویژگی‌های مانند Position، Scale، Rotation و غیره است که می‌توانید از آنها برای ساخت ترانزیشن حرکتی استفاده کنید.
  4. ترکیب ویژگی‌های حرکتی: برای ساخت ترانزیشن حرکتی پیچیده‌تر، می‌توانید ویژگی‌های مختلف حرکتی را با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید همزمان حرکت، روتیشن و تغییر مقیاس را در یک ترانزیشن استفاده کنید.
  5. استفاده از easing: Easing به شما کمک می‌کند ترانزیشن حرکتی را نرم و طبیعی‌تر کنید. می‌توانید از انواع easing مانند ease-in، ease-out، ease-in-out و غیره برای تنظیم سرعت و نحوه تغییر حرکت استفاده کنید.
  6. تنظیم مدت زمان: مدت زمان ترانزیشن حرکتی را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. می‌توانید با تغییر مقدار keyframes و سرعت حرکت، مدت زمان ترانزیشن را کنترل کنید.
  7. پیش‌نمایش و تست: قبل از نهایی کردن ترانزیشن، همیشه پیش‌نمایش کنید و آن را تست کنید. این به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که ترانزیشن به درستی عمل می‌کند و نتیجه مطلوب را به دست می‌آورید.

با توجه به این اصول و نکات، شما می‌توانید ترانزیشن‌های حرکتی جذاب و حرفه‌ای را در پریمیر ایجاد کنید.

آموزش استفاده از پروژه های آماده ی پریمیر

برای ساخت چنین صحنه ای باید ویدئوی شما دارای یک جسم متحرک باشد. یعنی از یک سمت وارد و از سمت دیگر تصویر خارج شود. (چپ به راست و یا بالعکس، بالا به پایین و یا بالعکس و …) . در ویدیوی بالا جسم متحرک پارچه های رنگی هستند.

آموزش ساخت ترانزیشن حرکتی در پریمیر ✔️(ویدئویی) 10شروع کار ساخت ترانزیشن در پریمیر

برای انجام این تکنیک باید از ابزار pen tool استفاده کنید. پس از انتخاب ویدئوی مورد نظرتان ، در قسمت opacity ابزار pen را انتخاب می کنیم.

آموزش ساخت ترانزیشناولین فریمی که جسم متحرک وارد صحنه می شود را باز کنید و با ابزار pen قسمتی از مسیر حرکت آن را انتخاب کنید. به بیان دیگر موقعیت قبلی جسم متحرک را باید انتخاب کنید. این مرحله ها را باید فریم به فریم و با دقت بالا انجام دهید. پس از آن که انتخاب مسیر حرکت در اولین فریم به پایان رسید، به تنظیمات مربوط به کلیپ رفته و تیک گزینه ی inverted را می زنیم تا برعکس شود.

آموزش پریمیر ساخت ترانزیشنپس از انجام این کار باید به سراغ ساختن key frame برویم زیرا جسم ما در حال حرکت است و ثابت نیست. پس در همان فریمی که هستیم بایستی یک key frame بسازیم و فریم به فریم به سمت جلو حرکت کنیم. به علاوه mask را هم باید به همراه آن حرکت دهیم.
سپس به فریم بعدی رفته و مجددا با حرکت point ها مسیر حرکت جسم را به حالت انتخاب در بیاورید.

آموزش ترانزیشن در پریمیر

پس از آن که ماسک گذاری را برای تمامی فریم ها انجام دادید (یعنی تا زمانی که جسم از صحنه خارج شود) باید در Time Line ویدئوی اول که شامل جسم متحرک است را به سطر دوم و ویدئوی دوم را در زیر آن قرار می دهیم.
حالا اگر ویدئو را پخش کنید می بینید که همزمان با خروج جسم ، صحنه ی جدید نمایان می شود یا در واقع ترانزیشن ما در پریمیر ساخته شده است.

آموزش ساخت ترانزیشن حرکتی در پریمیر ✔️(ویدئویی) 15در این قسمت اگر نیاز به ویرایش یک فریم داشتید می توانید بر روی آن فریم کلیک کنید. خواهید دید که برای هر فریم یک key frame ساخته شده است و تنها با جا به جایی نقاط ( point) می توانید عملیات ویرایش را به سادگی انجام دهید.

برای آن که لبه ی تصویر در جایی که دو تصویر با هم تلاقی دارند از حالت تیزی خارج شود ، باید مقدار Feather را تغییر دهید. هرچقدر Feather به صفر نزدیک تر باشد، لبه ها تیز تر خواهند بود.

آموزش ساخت ترانزیشن در پریمیر به پایان رسید و اگر تمایل دارید که نرم افزار پریمیر را از ۰ تا ۱۰۰ به طور جامع یاد بگیرید، تنها کافیست به پکیج آموزش پریمیر سر بزنید. این پکیج شامل آموزش های ویدئویی است که هر آن چه باید از این نرم افزار بدانید را پوشش داده است.

آموزش ساخت ترانزیشن حرکتی در پریمیر ✔️(ویدئویی) 17

ارسال در :
لینک کوتاه :
دانلود
7944 بازدید