کدام هتل های شیراز، سنتی هستند؟

کدام هتل های شیراز، سنتی هستند؟

برخی شهرها هم جاذبه های گردشگری دارند و هم اقامتگاه هایی که کم از یک جاذبه توریستی ندارند. شیراز از آن دست شهرهاست که خیلی ها به هوای ماندن در هتل های سنتی اش بار سفر می بندند. هتل هایی که شما را به حال و هوای گذشته می برند، بی آنکه چیزی از اقامت راحت و بی دردسر را از شما دریغ کنند. ممکن است شما هم یکی از همان هایی باشید که موقع رزرو هتل شیراز، فقط به هتل های سنتی فکر می کنند. در اینصورت حتما مقاله حاضر را در جااینجاس بخوانید.

هتل زندیه؛ لوکس ترینِ هتل های شیراز

هتل زندیه در لیست لوکس ترین و بهترین هتل های شیراز قرار دارد؛ هتلی پنج ستاره که هر چند تنها ۵ سال از عمرش می گذرد، چون نگینی در شهر می درخشد. زندیه از معماری سنتی الهام گرفته و آن را با امکانات مدرن درآمیخته تا هم خاطره انگیزی سنت را به مهمانانش هدیه دهد و هم شکوه و راحتی مدرنیته را. اگر لوکس پسند هستید و قیمت هتل شیراز هم چندان برایتان مسئله ای نیست، نگاهی به هتل و امکاناتش بیندازید:

کدام هتل های شیراز، سنتی هستند؟ 5

زندیه ۷۵ اتاق و سوئیت دارد؛ اتاق های یک تخته، دوتخته دبل و توئین و نیز سوئیت های ماه عسل دوتخته، بیزینس دوتخته و لوکس دوتخته. در واحدهای اقامتی هم تلفیق ظریفی از سنت و مدرنیته پیاده شده و رنگ فیروزه ای به عنوان نماینده معماری ایرانی همه جا حضور دارد. البته امکانات و خدمات اتاق ها شامل اینترنت، چای ساز، سرویس فرنگی، حمام مجهز به اضافه حمام سنتی ایرانی، رستوران سنتی و حتی گالری صنایع دستی نیز رفاه مهمان ها را تضمین می کنند. پیشنهاد ما این است که برای آشنایی کامل با هتل این مطلب را هم بخوانید: پنجره های کدام هتل شیراز به ارگ کریم خان باز می شوند؟

هتل کریم خان؛ سنتی و مجلل

هتل کریم خان بدون تردید یکی از هتل های مجلل سنتی شیراز است. اقامتگاهی چهارستاره که معماری اصیل ایرانی در همه جای آن از نمای هتل تا اتاق ها و رستوران متجلی شده است. هتل اتاق های دوتخته تک نفره، دوتخته دبل و توئین، سه تخته و سوئیت های دوتخته دارد که به یخچال، تلویزیون، سرویس فرنگی، حمام، اینترنت و صندوق امانات مجهز هستند. بیشترین جلوه معماری سنتی با شیشه های رنگی، نقاشی های دیواری، دیوارهای پر نقش و نگار و تخت های سنتی را می توان در رستوران هتل دید. هر چند دیزی سرا و غرفه صنایع دستی هتل را هم نمی توان نادیده گرفت.

شاید با تمام این توصیفات در سفر بعدی تان اقامت در کریم خان را انتخاب کنید. پس بهتر است بدانید که هزینه اقامت در اتاق های یک نفره آن در حدود ۲۳۰ هزار تومان و اتاق های سه تخته تقریبا ۴۲۰ هزار تومان است.

اقامتگاه سنتی پنج دری؛ یادگار روزهای آخر قاجار

قبل از اینکه به معرفی اقامتگاه سنتی پنج دری بپردازیم، باید بگوییم که این هتل برای علاقه مندان به هتل ارزان در شیراز ایده آل است. پنج دری با ۱۲۰ سال قدمت پس از سال ها حالا مرمت شده و حیاط زیبایی با درختان نارنج و تخت های سنتی دارد. در اتاق ها نیز ترکیب رنگ های فیروزه ای و سبز با معماری سنتی و شیشه های رنگی، حال و هوای خاصی را خلق کرده است.

کدام هتل های شیراز، سنتی هستند؟ 7

هتل پنج دری اما به سبک هتل های امروزی تمام امکانات مدرن شامل اینترنت، تلویزیون و صندوق امانات را در اختیار مهمانانش قرار داده است. از تمام اینها که بتوان گذشت، از صبحانه سنتی پنج دری در سینی های مسی و استکان های کمرباریک نمی توان گذشت! هزینه اقامت در این هتل شامل ۲۱۰ هزار تومان برای اتاق های دوتخته و ۲۷۰ هزار تومان برای اتاق های سه تخته می شود.

هتل نیایش؛ بهشت شیرازی خانواده های ایرانی

بدون شک هر آنچه از یک هتل سنتی انتظار دارید را در هتل نیایش خواهید دید؛ از محله ای که هتل در آن قرار گرفته تا حوض وسط حیاط و شیشه های رنگی اتاق ها. بگذارید کمی بیشتر از این هتل دوستاره برایتان بگوییم:

نیایش در واقع مجموعه ای از خانه های قدیمی شیراز است که با حفظ اصالت و معماری شان تبدیل به هتل شده اند. خانه تاریخی مصطفوی، خانه تاریخی مؤیدی، خانه تاریخی یاسین و خانه تاریخی یزدان. در هر کدام از این خانه ها آنچه چشم و مشام را نواز می دهد، معماری سنتی با شیشه های رنگی و درختان نارنج و بوته های گل یاس است. در خانه مصطفوی قدم به حیاط که می گذارید، حوضی بزرگ که دور تا دور آن را گلدان های قرمز رنگ در بر گرفته اند؛ به استقبالتان می آیند.

علاوه بر این خانه ها به سبک قدیم؛ اندرونی و بیرونی، شاه نشین، ارسی و گوشواره دارند. برای مهمان ها که شما باشید؛ اتاق های یک تخته، دوتخته، سه تخته، چهارتخته و پنج تخته مهیا شده؛ اتاق هایی دلباز که پنجره آنها رو به حیاط باز می شود. نگران امکانات هم نباشید، چرا که اتاق ها در عین سنتی بودن همه چیز از سرویس بهداشتی فرنگی، سیستم تهویه مرکزی، حمام مجهز، اینترنت رایگان و تختخواب راحت دارند.

ضمن اینکه سونا، جکوزی، پارکینگ رایگان و حتی پارک بازی کودک هم در لیست خدمات هتل قرار دارد. اگر علاقه مند هستید تا خاطره خوش خود را از هتل کامل کنید، می توانید سوغات خود را هم از فروشگاه صنایع دستی آن خریداری کنید. برای آنهایی که هنگام انتخاب اقامتگاه شان به قیمت هتل شیراز هم توجه می کنند، نرخ های مقرون به صرفه یک خبر خوب است. ارزان ترین اتاق های هتل(یک تخته) نزدیک به ۱۲۰ هزار تومان و گران ترین آنها(پنج تخته) در حدود ۳۷۵ هزار تومان است.

این مقالات را ببینید و بخوانید:

پنج تا از هتل های قیمت مناسب شیراز که امکانات کاملی دارند

مهم ترین و جامع ترین نکات رزرو هتل در شیراز

بهترین هتل های شیراز از نظر مسافران

چگونه در شیراز هتل رزرو کنیم؟

گزینه‌های اقامتی شما در سفر به شیراز اصلاً کم نیستند. کافیست خودتان را برای انتخاب از بین آنها آماده کنید. رزرو هتل  شیراز در جااینجاس شامل گزینه‌های ۵ ستاره‌ی لوکس، هتل های سنتی شیراز، هتل آپارتمان، خانه‌های تاریخی، هتل‌های اقتصادی و سوئیت و ویلا خواهد بود. برای رزرو یکی از آنها تاریخ شروع و پایان سفرتان را در بالای همین صفحه وارد کنید و روی کلمه‌ی جستجو کلیک کنید. حالا نوبت شماست که مثل یک حرفه‌ای و با توجه به خواسته‌ها، سلیقه و بودجه‌تان یک اقامتگاه رزرو کنید. سقف بودجه‌، نوع هتل و البته دسته‌بندی مکان اقامتی موردنظرتان را تعیین کنید تا بهترین گزینه‌های ممکن پیش روی شما قرار بگیرند. اگر می‌خواهید نتیجه بهتری بگیرید، حتماً به مشخصات و امکانات هتل موردنظر خود نیز دقت کنید.

*مشاهده و رزرو هتل های شیراز در جااینجاس

ارسال در :
لینک کوتاه :